Tuesday 14 February 2012

Malacca. :D

assalamualaikum ! hai blog ! kabare? hope waras-waras la ye. haha. entry aku kali ni, tak abes-abes nak cite tentang aktivitas aku time cuti walaupun da start balek study for new semester. ni la yang dinamekan tak sedo diri. haih.blogger-emoticon.blogspot.com

hah, ni nak habaq mai. time cuti hari tu, kebetulan adik-adik aku yang still bersekolah cuti seminggu sebab cuti chinese new year. ape lagi, parents aku dok sebok lah planning nak bercuti ke mane2. bercuti dalam negara je la ye. akhirnya, kami semua decide untuk bercuti di negeri Melaka. walaupun Melaka tu agak dekat dengan Selangor, tapi pergi bersama family tercinta sangat-sangat lah bermakna. cewahh ! blogger-emoticon.blogspot.com

Rabu pagi, mule lah makbapak aku bising-bising suh bersiap la bagai. hari tu orang-orang semua da start kerja. so xde la nak jam ke hape. perjalanan selama 2 jam lebih tak terasa langsung. mane taknya, yang mendrive bapak aku, aku dok belakang membuta. tau2 je dah sampai. hikhik

sepanjang2 perjalanan tu aku tak lekang dengan topi ala-ala beach aku tu. sampaikan bapak aku panggil aku "bangla" lah kan time aku tolong dia isi minyak kereta dekat petronas. tak patot betol. dia tak tau dalam hati aku ni berbunga riang tatkala bercuti bersama keluarga tercinta. **heh, ayat pun da berbunga-bunga mekar dah gara-gara pengaruh novel. blogger-emoticon.blogspot.com


gedik gile kan ! bajet lawa la.blogger-emoticon.blogspot.com.
tengok tang topi je ye. tu la topi yang aku tak lepas pakai hari tu.

sampai-sampai je dah melantak rambutan.

aktiviti malam, BBQ lah. poyo2 je tu.
udang pun tak banyak mane.

kami semua bermalam di Pengkalan Balak. rumah yang aku duduk tu memang best ! betul2 menghadap laut. keluar je dari pintu rumah tu, terus2 berlari ke hadapan tanpa henti, then tak sampai 1 atau seminit setengah, bergantung pada kelajuan larian anda, kaki dah cecah laut dah. hah, betapa bersemangatnya aku nk menggambarkan betapa dekatnya rumah tu dengan laut.

view depan rumah. cantek kan.blogger-emoticon.blogspot.com

hah, yang ni bapak aku.
belakang tu rumah sewa kami.


siap ade tempat duduk santai-santai. best gile !blogger-emoticon.blogspot.com

tiap-tiap rumah yang di sewa, owner ni ade sediakan 1 bangsal or tempat lepak-lepak. kat situ lah tempat mak aku masak-masak, tempat kitorang bersantap bersama. jadi time makan tu takde la nak bentang-bentang tikar la bagai or nak sempit-sempit dalam rumah makan ramai-ramai.

master chef kami. blogger-emoticon.blogspot.com

boleh dikatakan tiap-tiap hari dari Rabu sampai la Jumaat aku kat sana, mesti mandi laut. tak kirela kulit hitam ke, nk terbako ke hape. belasah je.

tu dia. bukan maen heaven lagi adik aku tu
berenang2 di muara. hati-hati di lambung ombak.

buat kubur sendiri. takde kerja.blogger-emoticon.blogspot.com

hari Khamis tu, sempat jugak la kami bersiar-siar kat bandar melaka. yelah, last pergi sini mase aku sekolah rendah kot. lepas-lepas tu tak jejak-jejak dah.


muke nak gembira je.blogger-emoticon.blogspot.com

bapak dengan anak, same je.blogger-emoticon.blogspot.com

antara souvenir untuk kenang-kenangan.

hari Jumaat tu, lepas Zohor, kami semua bertolak balek. memang tak boleh lupe lah kenangan pergi sini. rase seronok gile ! terawang-awangan bagaikan di dunia sendiri. wahhh ! dia mula dah, dia mula dah. biarkan, biarkan. hoho

last shoot before balek.blogger-emoticon.blogspot.com

okeh ! akhir kata, wassalam. blogger-emoticon.blogspot.com

1 comment: