Tuesday 27 September 2011

REMINDER !

hai ! waa. kali ni serius aku excited gileee la nk post cite. sbb pe??? hah, blog ku kini boleh dimeriahi dengan icon yang comel2. hoho. see see blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comhehe. bru sikit tu. *muke belagak*

entry kali ni just untuk meremindkan awak-awak dan diri sy sendiri. ape yg nk d remindkan sgt tu gamakny ye. rasenya semua orang da tau kot pasal info nih. tapi oleh sebab ke"tiada"an idea untuk di post dan memandangkan ke"ada"an icon-icon yg comel lote kat blog aku ni, nk gakkk post. heh, blog aku, aku py suke laa. hohoho blogger-emoticon.blogspot.com

selama-lama ni, aku tau da pasal potong kuku ikut sunnah nabi tapi, tak ingat aturannya camne. td dok godek-godek fb, terjumpa la info pasal ni. *fb bukan tempat tuk suka suki membuang mse je ye*. niat di hati ingin berkongsi bersama. bende bagus kan. ayuh2 ! :) *eh eh, da ade icon comel. lupe plak sy. haih blogger-emoticon.blogspot.com

step-step yang patut kite ikot.


sekarang ni ramai naw yang ske pakai cincin kan. termasuk la saya. *ehem, cincin bodo2 je*. tapi bile pakai ikot sedap jari deme je kan.
tahukah anda :
Nabi Muhammad S.A.W berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai cincin pakailah di jari

1. jari manis *macam saya*
2. jari kelingking (anak jari)

dan jangan memakai pada jari

1. jari tengah
2. jari telunjuk

Nabi Muhammad S.A.W melarang memakai cincin pada jari telunjuk dan jari tengah kerana meniru cara berhias kaum yang dilaknat oleh Allah iaitu kaum yang derhaka di zaman Nabi Lut a.s.

see see, ni contoh yang terrrbaekk ! hehe

gedik gile lahh ! blogger-emoticon.blogspot.com

perhatian ! cara memakai cincin termasuk lelaki atau pun perempuan ye ! harap maklum.

dah habis baca tu share-share la ye dgn kawan2 yang mungkin belum tahu. insyaAllah bitaufiq maannajah.blogger-emoticon.blogspot.com
akhir kate, renung-renung kan ! dan selamat beramal ! hohoho

0 comments:

Post a Comment